Neuromarketing techniek uitgelicht!

Het IKEA-effect

We hechten veel waarde aan producten die we zelf (gedeeltelijk) gemaakt of gecreëerd hebben. Het is niet voor niets dat IKEA het zo goed doet. We vinden bijvoorbeeld een kast die we zelf in elkaar hebben gezet waardevoller dan één die we kant en klaar hebben gekocht.

Bij fysieke producten zijn er een tal van mogelijkheden te bedenken om deze neuromarketingtechniek toe te passen, maar ook online is het mogelijk. Zo kan je de mogelijkheid bieden om zelf een product, dienst of abonnement samen te stellen of zelf te ontwerpen.

Case voorbeeld

Voor Lotto is er een campagne opgezet omtrent het gelukslot. Bij deze campagne kunnen de consumenten een eigen lot creëren door antwoord te geven op 6 vragen. Hiermee kunnen ze eenmalig met een trekking van Lotto meespelen. Door de consumenten de optie te geven hun geluksgetallen te kiezen, hebben ze het gevoel het geluk in eigen handen te hebben.

Boost uw conversies met de Persuasion Game

Kom tot nieuwe inzichten tijdens de ontwikkeling van nieuwe campagnes. Met deze persuasion kaarten worden patronen doorbroken en neurologische inzichten gecombineerd met online marketing. Het resultaat? Verbazingwekkende conversieverhoging!

Persuasion Game aanvragen  »