Neuromarketing techniek uitgelicht!

Chunking: het opdelen van informatie in zinvolle categorieën

Ons korte termijn geheugen wordt ook wel ons werkgeheugen genoemd. Daarin kunnen we een beperkt aantal gegevens onthouden. Wanneer iemand je bijvoorbeeld vraagt om een willekeurige reeks van cijfers te onthouden, kan je waarschijnlijk maar een deel hiervan later nog opnoemen. Hoe meer je tegelijkertijd probeert te onthouden, hoe slechter de informatie wordt opgeslagen.

Informatie opdelen in categorieën helpt ons om dit makkelijker te onthouden. Wanneer je een heleboel informatie aan je bezoekers wilt tonen, wordt het voor hen overzichtelijker wanneer het wordt gegroepeerd.  De informatie wordt zo gemakkelijker onthouden en teruggeroepen.

Voorbeelden

Bij het doorgeven van een telefoon- of rekeningnummer knippen we deze automatisch in stukjes, zodat het voor de ontvanger een overzichtelijk geheel is. Bijvoorbeeld: 030 750 4000

Ook in campagnes of op websites kan deze techniek toegepast worden. In de campagne voor de Belastingdienst krijgt de ontvanger tips om de voorlopige aanslag te doen. Door de tips in groepjes te verdelen is het voor de ontvanger overzichtelijker en zal de informatie beter worden opgeslagen.

Boost uw conversies met de Persuasion Game

Kom tot nieuwe inzichten tijdens de ontwikkeling van nieuwe campagnes. Met deze persuasion kaarten worden patronen doorbroken en neurologische inzichten gecombineerd met online marketing. Het resultaat? Verbazingwekkende conversieverhoging!

Persuasion Game aanvragen  »