Skoda Superb Combi

De Skoda Superb: De keuze voor de zakelijke rijder

Opzet van de campagne

OMG heeft samen met Greenhouse voor de SKODA Superb Combi een e-mailcampagne ingericht en deze verstuurd naar potentiële kopers van het model. De campagne is gericht op het genereren van car configuraties.

Kinetic e-mail
Tijdens de SKODA Superb Combi campagne heeft OMG iets nieuws mogen introduceren bij SKODA Nederland, namelijk een kinetic e-maildesign. Een kinetic e-mail bevat interactieve elementen waardoor er meer engagement kan worden gegenereerd met de ontvanger.

Hoe is dat voor SKODA Nederland en de Superb campagne toegepast?

Er zijn twee kinetic elementen verwerkt in de SKODA Superb campagne, namelijk een kinetic Colorpicker en een kinetic Rimspicker.

Colorpicker
Bij de Colorpicker heeft de ontvanger de mogelijkheid om de SKODA Superb in zijn favoriete kleur te selecteren. Wanneer de ontvanger op “verder samenstellen” klikt, wordt hij geleid naar de landingspagina van SKODA. Hier ziet de ontvanger direct de Superb in de kleur die hij in de mailing heeft gekozen!

Rimspicker
Hetzelfde principe wordt hier wederom toegepast, maar nu kan de ontvanger kiezen uit diverse velgen. Als de ontvanger een keuze maakt worden de velgen meteen onder de auto geplaatst en weergegeven binnen de mail omgeving.

Het Kinetic e-mail design

Het resultaat

Deze kinetic e-mailcampagne is gestuurd naar 52.500 zakelijke e-mailadressen binnen de vooraf afgestemde doelgroep. Door een subjectline test en scherpe targeting behaalden we tijdens de uitrol een openrate van 29,6% en een clickrate van 5,6%.

Met behulp van Greenhouse Group zijn de resultaten op de website van SKODA Nederland ook goed in kaart gebracht, uit de resultaten blijkt dat we gezamenlijk de juiste doelgroep hebben weten te bereiken.

Uitrol

Reminder