Elk jaar lanceert Randstad een strategische e-mailcampagne gericht op ondernemers en HR-professionals. De inhoud geeft actuele en waardevolle informatie over wat er op het gebied van HR regel- en wetgeving is veranderd in het nieuwe jaar. Deze campagne vindt plaats in het begin van het jaar en richt zich op bedrijven met ten minste 50 werknemers. Wij verzorgen deze campagne al jaarlijks sinds 2014 en deze campagnes doen het zeer goed.
Openratio
Clickratio
Conversieratio
Clickratio
Conversieratio
De wens van Randstad
Als prominente speler op de markt van human resources, is het essentieel voor Randstad om hun leiderschap in goed werkgeverschap te benadrukken. Het doel van Randstad is om hun expertise op het gebied van arbeidswetgeving en personeelsbeleid uit te dragen naar een specifieke zakelijke doelgroep bestaande uit ondernemers en HR-professionals.
Deze zakelijke doelgroep bereiken wordt steeds uitdagender door het snel veranderende mediagebruik. Om toch effectief te kunnen communiceren, hebben wij in opdracht van Randstad een campagne ontwikkelt die een toegankelijke aanpak met inhoudelijk sterke en relevante informatie over essentiële veranderingen in de arbeidsregelgeving combineert.
In de campagne van 2024 presenteert Randstad een essentiële update over de veranderingen in HR wet- en regelgeving in 2024, de huidige arbeidsmarkt in cijfers, en vijf HR-trends. Door korte en informatieve bulletpoints toe te voegen, prikkelen we op een effectieve wijze de nieuwsgierigheid van de ontvanger. In deze engagementmail verwijzen we naar de meest recente whitepaper van Randstad, wat leiden tot een openratio van 33,9%, clickratio van 17,6% en conversieratio van 17,7%.
De e-mail maakt gebruik van verschillende neuromarketingtechnieken om de aandacht en reactie van de ontvanger te stimuleren:
Social Proof
Door foto's van gelukkige, interactieve mensen te tonen, probeert de e-mail een positieve, professionele sfeer te creëren. Dit kan de ontvanger het gevoel geven dat anderen al profiteren van de diensten van Randstad, waardoor hij of zij ook geneigd zal zijn om te participeren.
Authority
Door updates over wet- en regelgeving aan te bieden en te praten over HR-trends, positioneert Randstad zich als een autoriteit op het gebied van HR. Dit verhoogt het vertrouwen van de lezer in de informatie die wordt verstrekt.
Scarcity
Het aanbieden van een 'nieuwste' whitepaper en het benadrukken van toekomstige HR-trends creëert een gevoel van urgentie en schaarste, waardoor lezers eerder geneigd zijn snel te handelen om de informatie niet te missen. Deze technieken zijn allemaal gericht op het verleiden van de lezer op een subtiele manier om interactie te bevorderen, de betrokkenheid te vergroten en uiteindelijk de conversie te stimuleren.