Kiosk.nl
5900 kwalitatieve e-mail opt-ins

Leadwerving en e-mail opvolging

Kiosk.nl is onderdeel van DPG Media. Als opvolger van Bladenhuis.nl heeft Kiosk.nl de ambitie om groter te worden en een breder publiek te bereiken. Kiosk.nl is het verkoopkanaal van DPG Media voor kranten en tijdschriften zoals o.a AD, Volkskrant, Donald Duck en Libelle. De sleutel tot deze groei is het zo effectief mogelijk vergroten van hun e-maildatabase.

Om de opt-in database van Kiosk.nl te vergroten, hebben we een gerichte en creatieve campagne ontwikkeld om kwalitatieve e-mail opt-ins te werven. Door middel van verschillende laagdrempelige spelletjes (gamification) dagen we de bezoekers uit om mee te spelen en met hun nieuwsbriefinschrijving kans te maken op mooie prijzen. De spelletjes zijn zorgvuldig ontworpen om niet alleen de betrokkenheid te vergroten, maar ook een plezierige en interactieve ervaring te bieden die aansluit bij de interesses van onze doelgroep. Zo creëren we een waardevolle win-win situatie: bezoekers genieten van leuke spellen en wij breiden onze database uit met geïnteresseerde en relevante inschrijvers. Daarnaast zorgen de aantrekkelijke prijzen ervoor dat bezoekers extra gemotiveerd zijn om mee te doen, wat de effectiviteit van de campagne verder verhoogt.

In een periode van 7 weken werden de volgende aantallen gerealiseerd:



88000

Bezoekers

5900

Leads

6 %

Conversieratio

5900

Leads

6%

Conversieratio



packshot



De campagne

Via de wervingsmail binnen het affilate netwerk van OMG introduceren we Kiosk.nl aan de ontvangers. Hierbij wordt de aandacht direct gericht op het spel en de winkans op één van de gave prijzen. Bovendien heeft iedere deelnemer gegarandeerd prijs! Nadat de deelnemers doorklikken naar de landingspagina, worden zij getriggerd om mee te spelen en hun opt-in af te geven.

Zodra deelnemers hun gegevens hebben ingevuld en hun deelname hebben bevestigd, ontvangen zij automatisch een bevestigingsmail met daarin hun “altijd prijs” prijs. Vanaf dat moment ontvangen zij ook de Kiosk.nl nieuwsbrief en maken zij kans op één van de in totaal 150 andere prijzen!

aangezien dit een doorlopende leadwervingscampagne is, wordt het spel maandelijks vervangen voor een ander spel, zodat we een breder publiek bereiken.





Engagement

Ipad

Conversie

Ipad



Neuromarketing technieken

In deze leadwervingscampagne zijn o.a. de volgende neurotechnieken toegepast:

Gamification
Je wordt gemotiveerd en uitgedaagd door de toevoeging van spelelementen. Zeker in combinatie met het winnen van een of meerdere gave prijzen, wordt de intrinsieke motivatie om mee te spelen flink verhoogd.

Reciprocity
Als je iets krijgt, geef je graag ook iets terug. Door mee te spelen met het Kiosk.nl Prijzenrad, ontvang je gegarandeerd één maand lang gratis lezen op Tijdschrift.nl. Een mooie prijs waardoor je sneller geneigd bent om mee te spelen en je gegevens achter te laten.

Incentive motivation
Je komt sneller in actie als je iets cadeau krijgt of als je iets kunt winnen. De winkans op één van de luxe reistassen of cadeaubonnen is een krachtige extra trigger om aan het prijzenrad te draaien.



Bekijk meer cases

Meer weten
over deze
case?

Neem contact op  »



Blijf op de hoogte met de OMG nieuwsbrief

VinkjeBedankt, vanaf nu houden wij je op de hoogte.



© 2024 Online Marketing Group B.V.             Algemene voorwaarden   |  Privacy








© 2024 Online Marketing Group B.V.

Algemene voorwaarden

Privacy