Kia Niro

Van teasermail naar onthulling en conversiemail.

Kia heeft een nieuw model gelanceerd: de Kia Niro. Het doel van deze campagne is het nieuwe model te introduceren bij de doelgroep. Hierdoor heeft OMG een complete mailflow ontwikkeld voor het Kia Niro model. De flow bestaat uit drie mails: een teaser mail, een onthullingsmail en een conversiemail. Gedurende de flow warmen we de leads steeds meer op, om ze uiteindelijk bij de conversiemail te laten converteren.

Kinetic e-mail

Tijdens deze campagne hebben we kinetic e-maildesign toegepast. Door middel van kinetic e-mail creëer je met een interactieve methode engagement en commitment voor het merk bij de ontvanger. Hierdoor verhoog je op een laagdrempelige manier de motivatie van prospects waardoor deze uiteindelijk eerder zullen converteren. Met behulp van bijvoorbeeld tabmenu’s, sliders en carrousels wordt de lezer een browser-ervaring geboden zonder dat ze hun inbox hoeven te verlaten. We zien dat de leestijd en het aantal clicks bij een kinetic e-mail toenemen waardoor we meer engagement opbouwen door middel van de interactieve elementen.

De teasermail

In de teasermail is er een pakkende sfeer gecreëerd door een Kia Niro onder een doek te plaatsen, zoals de auto ook op jou staat te wachten in de showroom. Door spotlights op de auto te richten en rook toe te voegen in het beeld, wordt de spanning opgebouwd. Bovenaan de mail wordt de ontvanger direct getriggerd met de vraag: Weet jij welk model er onder de doek staat?

Om de engagement op te bouwen wordt er een hint gegeven, waarin een USP van de Kia Niro is verwerkt. Op die manier worden de ontvangers getriggerd om te raden welk model dit is. Daarnaast bevat de mail de boodschap dat de onthulling snel volgt en wordt men door middel van de CTA doorverwezen naar de Kia landingspagina om hier alvast rond te kijken.

Deze mail is verzonden naar de prospects die in de teasermail interesse hebben getoond. De onthullingsmail start met een animatie waarin het doek van de auto af gaat. De Kia Niro is onthuld. We versterken de animatie met de tekst:

De Kia Niro
De crossover hybride. Standaard met automaat.
Vanaf € 27.995

Als de animatie is afgespeeld, verschijnt er onder de Kia Niro een color picker. Dit is een kinetisch element waarbij de ontvanger zijn of haar favoriete kleur kan kiezen, wat voor extra engagement zorgt. Verder worden er in de mail nog mooie beelden van de Kia Niro getoond en komen de belangrijkste USP’s naar voren.

Deze mail is verzonden naar de prospects die in de teaser- én onthullingsmail interesse hebben getoond. De mail start met een beeld van de Kia Niro in de kleur die in de onthullingsmail het vaakst is gekozen. Dit zorgt direct voor herkenning.

Het doel van deze mail is om zoveel mogelijk mensen te stimuleren om de showroom te bezoeken. Om de ontvangers extra te triggeren is ervoor gekozen om een interactief element op te nemen, waardoor het lijkt alsof de ontvanger als bestuurder in de Kia Niro zit. Om het voor hen nog makkelijker te maken, wordt er op basis van hun postcode de dichtstbijzijnde Kia dealer getoond.

Het resultaat

Deze kinetic e-mailcampagne is gestuurd naar 150.000 e-mailadressen binnen de vooraf afgestemde doelgroep. Door de scherpe targeting zijn bovengemiddelde resultaten behaald. Bovendien is de tijd die de ontvangers op de landingspagina’s van Kia hebben doorgebracht, bijna verdriedubbeld ten opzichte van andere campagnes. Hieruit kan geconcludeerd worden dat het zorgvuldig opwarmen van de doelgroep een zeer positief effect heeft.

Teasermail

Onthullingsmail

Conversiemail