Holland Casino

Roulette game

OMG heeft in opdracht van Holland Casino een e-mailcampagne ontwikkeld met als doel nieuwe bezoekers te trekken naar één van de 14 Holland Casino vestigingen . Met deze campagne zijn significant meer nieuwe bezoekers geworven dan vooraf was voorspeld. Hoe wij dit hebben gerealiseerd lees je hieronder.

Business vraag Holland Casino

Jaarlijks ontvangt Holland Casino een kleine zes miljoen bezoeken per jaar. Met 14 vestigingen en 3.700 medewerkers zet Holland Casino zich 364 dagen per jaar in om alle gasten een onvergetelijk casinobezoek te bezorgen. De casino’s zijn gastvrije uitgaansgelegenheden met een gevarieerd spel- en horeca-aanbod. Alle gasten van Holland Casino zijn verzekerd van eerlijk spel en de hoogste uitkeringspercentages van Nederland. Daarnaast heeft Holland Casino een exclusieve vergunning voor het aanbieden van tafelspelen en casinospeelautomaten.

Voor Holland Casino blijft het een uitdaging om nieuwe gasten efficiënt te bereiken en effectief te bewegen naar één van de 14 vestigingen. Het in contact komen met de juiste prospects is voor Holland Casino daarom een belangrijke business vraag. OMG heeft daarop een leadcampagne ontwikkeld om prospects te enthousiasmeren en via een e-mailflow te bewegen tot een bezoek aan één van de Holland Casino vestigingen.

Het wordt als merk steeds lastiger om in contact te komen met je doelgroep. De mediaconsumptie is constant in verandering, waardoor keuzes maken in communicatiekanaal bijna onmogelijk is. Het opbouwen van eigen data wordt hierdoor steeds belangrijker, zodat je 1-op-1 in contact kan komen met je prospect. OMG faciliteert hierin door laagdrempelige concepten te ontwikkelen, welke aansluiten bij de doelgroep. Door vervolgens de leads te engagen (door middel van de juiste content) en te kwalificeren (door middel van de juiste tooling en systemen) levert OMG leads aan met een motivatiescore.

De campagne

OMG heeft een leadcampagne opgestart waarin de bezoeker mee kan spelen aan de Holland Casino Roulette Minigame. De bezoeker kiest de kleur waarop zij wil inzetten: rood of zwart. Vervolgens gaat het ‘kogeltje’ in de roulettetafel rollen en valt deze in een vakje die rood of zwart gekleurd is. Als het ‘kogeltje’ op de juiste kleur is gevallen, dan wint de bezoeker gratis entree en een drankje voor 2 personen t.w.v. €16,90. Daarnaast maakt de bezoeker ook kans op 1 van de 50 Holland Casino Try Out pakketten t.w.v. €35. Zodra de deelnemer haar gegevens heeft ingevuld, ontvangt zij een mail met daarin de vouchercodes voor het gratis entree en de drankjes. Deze codes staan afgebeeld in de e-email en hoeven niet gedownload te worden. De codes kunnen vanaf de mobiel worden gescand in het Holland Casino.

Gebruikte verleidingstechnieken
Reciprocity

Reciprocity

Voor wat, hoort wat. Omdat je na het kiezen van kleur gelijk ziet dat je gratis entree en drankje hebt gewonnen, laten bezoekers ook sneller hun gegevens achter om mee te spelen.

Gamification

Gamification

De Holland Casino Roulette Minigame staat centraal in de campagne, de roulettetafel draait automatisch, wat men stimuleert om in te zetten op rood of zwart. Door de te winnen prijs duidelijk te communiceren, worden deelnemers verleid om met het spel mee te doen.

TAB1
Cost of Zero

Cost of Zero

Het woord ‘gratis’ heeft een magisch effect op je brein. In de campagne wordt meerdere keren herhaald dat deelnemers gratis entree en drankje voor 2 ontvangen. Als de deelnemer een kleur heeft gekozen en het balletje valt in het juiste vakje, dan komt er direct in beeld dat hij/zij gratis entree + drankje heeft gewonnen

Om de deelnemers kennis te laten maken met Holland Casino worden er 2 engagement e-mails verstuurd, uit naam van Holland Casino. De belangrijkste (spel) informatie, ’USP’s en activiteiten bij Holland Casino worden in deze e-mails gecommuniceerd.

Engagement e-mail 1
Engagement e-mail 1 is een kinetic e-mail, waarbij het spelaanbod wordt getoond.
Ontvangers kunnen, aan de hand van een tab systeem, kiezen tussen de 3 populairste spellen om meer speluitleg te krijgen. Live entertainment, uitdagend spelaanbod, culinair dineren en de agenda waren subtiel in de e-mail opgenomen.

Gebruikte verleidingstechnieken
Gamification

Gamification

Door speltechnieken toe te passen creëer je engagement. In de engagementcampagne kunnen deelnemers de spellen ontdekken op een leuke interactieve manier.

TAB2

Om de deelnemers kennis te laten maken met Holland Casino worden er 2 engagement e-mails verstuurd, uit naam van Holland Casino. De belangrijkste informatie, usp’s en activiteiten in het Holland Casino worden in deze e-mails behand eld.

Engagement e-mail 2
Engagement e-mail 2 is ingestoken op het avondje uit gevoel. Ontvangers krijgen het gevoel dat je bij Holland Casino terecht kunt voor een avond vol spanning en plezier. Ook komen de USP’s van het Holland Casino naar voren. Bijvoorbeeld dat je bij het Holland Casino lage inzetmogelijkheden hebt, en dat Holland Casino het hoogste uitkeringspercentage van Nederland heeft. Dit nam de angst weg van ontvangers die denken dat je veel geld moet inzetten om mee te kunnen spelen.

Onderaan de e-mail werd de vraag gesteld: Heb jij je vouchers al gebruikt? Ontvangers konden op ‘ja’ of ‘nee’ klikken, om zo te laten weten of ze al naar het Holland Casino zijn geweest. De ontvangers die ‘ja’ hebben geklikt, kregen vervolgens geen conversiemail, omdat zij al naar het casino waren geweest.

Gebruikte verleidingstechnieken
Gamification

Gamification

Door speltechnieken toe te passen creëer je engagement. In de engagementcampagne kunnen deelnemers de spellen ontdekken op een leuke interactieve manier.

TAB3
Cost of zero

Cost of zero

Het woord ‘gratis’ heeft een magisch effect op je brein. In de campagne wordt meerdere keren herhaald dat deelnemers gratis entree en drankje voor 2 ontvangen. Als de deelnemer een kleur heeft gekozen en het balletje valt in het juiste vakje, dan komt er direct in beeld dat hij/zij gratis entree + drankje heeft gewonnen

De ontvangers hebben nu kennis kunnen maken met alle mogelijkheden die Holland Casino biedt en hebben een voucher voor gratis entree en drankje voor 2 personen gekregen. Wellicht zijn sommige ontvangers al naar het Holland Casino geweest. De ontvangers die nog niet hun vouchers hebben ingeleverd, krijgen nog een laatste conversiemail. In deze e-mail staat het centraal om je vouchers in te leveren. De vouchers die de deelnemers in de bedankmail ontvangen, komen in deze e-mail nogmaals naar voren. Op basis van iemand zijn postcode, wordt er een Google Maps kaartje getoond, met daarin de informatie waar de dichtstbijzijnde Holland Casino vestging is en de openingstijden hiervan.

Gebruikte verleidingstechnieken
Gaze cueing

Gaze cueing

Door bepaalde pijltjes en beelden aan een campagne toe te voegen, wordt de kijkrichting van de ontvangers beïnvloed. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat de ontvangers de juiste onderdelen ziet.

TAB4
Cost of Zero

Cost of Zero

Het woord ‘gratis’ heeft een magisch effect op je brein. In de campagne wordt meerdere keren herhaald dat deelnemers gratis entree en drankje voor 2 ontvangen. Als de deelnemer een kleur heeft gekozen en het balletje valt in het juiste vakje, dan komt er direct in beeld dat hij/zij gratis entree + drankje heeft gewonnen.

Resultaten

Er is een conversieratio behaald van 14%

De ontvangers hebben nu kennis kunnen maken met alle mogelijkheden die Holland Casino biedt en hebben een voucher voor gratis entree en drankje voor 2 personen gekregen. Wellicht zijn sommige ontvangers al naar het Holland Casino geweest.

De ontvangers die nog niet hun vouchers hebben ingeleverd, krijgen nog een laatste conversiemail. In deze e-mail staat het centraal om je vouchers in te leveren. De vouchers die de deelnemers in de bedankmail ontvangen, komen in deze e-mail nogmaals naar voren. Op basis van iemand zijn postcode, wordt er een Google Maps kaartje getoond, met daarin de informatie waar de dichtstbijzijnde Holland Casino vestiging is en de openingstijden hiervan.

Het is belangrijk om te blijven investeren in een actieve online marketingaanpak. OMG heeft ons daarbij goed ondersteunt met hun op performance gebaseerde afrekenmodel en professionele marketing automation programma Holland Casino

Meer weten?
Neem contact met ons op!

Neem contact op  »

Ontdek onze andere cases