In samenwerking met Fietsvoordeelshop.nl hebben we een leadwervingscampagne ontwikkeld om hun online zichtbaarheid en bekendheid te vergroten. Deze campagne had als doel awareness te creëren en e-mail opt-ins te genereren. Vervolgens hebben we deze leads opgevolgd met een geautomatiseerde e-mail opvolgflow, bestaande uit een engagementmail en een conversiemail.
Leads
Opens
Conversies
Opens
Conversies
“OMG heeft ons enorm geholpen en geïnspireerd door kwalitatieve leads te verzamelen en onze e-mail marketing naar een hoger niveau te tillen. We hebben veel van hen geleerd en gaan een stapje verder met OMG door ook onze volledige e-mail database te optimaliseren. Een fijne samenwerking met mooie resultaten!”
Met behulp van de activatiemail wordt de ontvanger geactiveerd om gratis mee te spelen en kans te maken op een gloednieuwe e-bike. De wervingsmail stuurt men door naar de landingspagina.
Op de landingspagina worden de bezoekers op een speelse interactieve manier geactiveerd om de actieradius van een e-bike in te schatten. Na het invullen van hun gegevens en het afgeven van een e-mail opt-in, zijn deze nieuw geworven leads klaar om te worden opgevolgd.
Nadat de bezoekers hun gegevens hebben achtergelaten in de leadwervingscampagne, zijn de leads opgevolgd met een engagementmail. Zoals de titel 'Welke e-bike past bij u?' duidelijk maakt, brengen we in deze e-mail de E-bike Keuzehulp onder de aandacht. Met de vraag "Welke e-bike past bij u?" activeren we de ontvanger om te ontdekken welk type e-bike het beste bij hem of haar past. Het resultaat: een openratio van 41,2% en een clickratio van 49,8%.
Leads die de E-bike Keuzehulp hebben doorlopen, zijn geïnteresseerd in een e-bike en hebben dankzij engagement een hogere motivatie. Dit is het moment waarop de conversiemail wordt verstuurd waarmee zij gratis het E-bike Magazine kunnen aanvragen. Met het aanvragen van dit magazine vol informatie, advies en inspiratie heeft Fietsvoordeelshop.nl de mogelijkheid om deze opgewarmde leads te benaderen en verder te helpen. Het resultaat: een openratio van 38,5% en een clickratio van 16,4%.
Engagement
Conversie
In deze leadwervingscampagne zijn o.a. de volgende neurotechnieken toegepast:
Storytelling
Ons brein is gek op verhalen. Verhalen zorgen voor herkenning en geven emotie. De neurotechniek 'Storytelling' zorgt hier voor het verhaal achter de vraag. Het verhaal van Wesley die recent is overgestapt op een e-bike.
Illusion of control
Doordat de consument zélf het antwoord op de vraag moet invullen, heeft hij of zij het gevoel enige controle te hebben over de uitkomst van de winactie.
Wederkerigheid
Onze motivatie en bereidheid om mee te doen, wordt verhoogd als we kans maken op een mooie prijs. De winkans op de gloednieuwe e-bike spreekt de juiste doelgroep aan waardoor zij bovendien nog sneller bereid zijn om gratis mee te spelen.
Dankzij ons inhouse ontwikkelde COFFEE analytics dashboard hebben OMG en Fietsvoordeelshop.nl tijdens de gehele campagne realtime inzicht in de resultaten. Zo meten we naast de open- en clickratio's van de e-mails ook leestijd, interactieve clicks en conversies en kunnen we op profielniveau realtime gedrag meten in de buyer journey.
Het uiteindelijke resultaat: een waardevolle poule van opgewarmde en geconverteerde leads die Fietsvoordeelshop.nl kan gaan benaderen.