Fietsvoordeelshop.nl
Vernieuwing en optimalisatie bestelflow

Marketing automation

In samenwerking met Fietsvoordeelshop.nl hebben wij de bestelflow uit hun marketing automation traject een nieuw design gegeven en inhoudelijk geoptimaliseerd. Dit is de geautomatiseerde e-mailflow die je als klant ontvangt nadat je op de website een bestelling hebt geplaatst.

•  Vernieuwd design
•  Méér servicegerichte informatie
•  Minder drukte bij de (telefonische) klantenservice

De wens van Fietsvoordeelshop.nl
Fietsvoordeelshop.nl streeft als één van de grootste fietsenwinkels in Nederland naar maximale serviceverlening. Een belangrijke eerste stap in het verbeteren van deze service, was het vernieuwen van bestelflow.

Fietsvoordeelshop.nl benaderde ons daarom met de vraag: "Kunnen jullie onze bestelflow opnieuw vormgeven en optimaliseren zodat we de veelgestelde vragen van onze klanten kunnen wegnemen?"



Oranje Fonds

“OMG heeft ons enorm geholpen en geïnspireerd door kwalitatieve leads te verzamelen en onze e-mail marketing naar een hoger niveau te tillen. We hebben veel van hen geleerd en gaan een stapje verder met OMG door ook onze volledige e-mail database te optimaliseren. Een fijne samenwerking met mooie resultaten!”

Rutger Pronk – Fietsvoordeelshop.nl



packshot



De bestelflow

De introductie van een nieuwe huisstijl was de directe aanleiding voor het vernieuwen en optimaliseren van de bestelflow. Daarnaast kreeg de (telefonische) klantenservice veel vragen van klanten nadat zij een bestelling hadden geplaatst. Met deze input zijn wij aan de slag gegaan om de 15 e-mails uit de bestelflow een nieuw fris design te geven en inhoudelijk te optimaliseren.

Dankzij deze input van de klantenservice kregen wij inzicht in de onderwerpen en vragen die klanten hadden. De antwoorden op deze vragen zijn op een dynamische en gepersonaliseerde manier verwerkt in de bestelflow, zodat klanten weten wat zij kunnen verwachten. Denk hierbij aan vragen over het verdere bestelproces, maar bijvoorbeeld ook over het rijklaar maken en het bezorgen (of afhalen) van hun nieuwe fiets.



packshot



Neuromarketing technieken

In deze leadwervingscampagne zijn o.a. de volgende neurotechnieken toegepast:

Doubt limitation
Je overtuiging wordt versterkt en je gemoedsrust verhoogd door het wegnemen van twijfels en/of onzekerheden. Het zo goed mogelijk informeren van de klant over alle stappen van het bestelproces, neemt vragen en onduidelijkheden weg. Klanten weten zo precies waar ze aan toe zijn en wat zij kunnen verwachten. Zodoende wordt de klanttevredenheid verhoogd en de druk op de klantenserice verlaagt.

Chunking
Je vindt overzichtelijk ingedeelde informatie makkelijker te begrijpen en te onthouden. Zo is de hele bestelflow bijvoorbeeld opgedeeld in verschillende e-mails. Maar ook in de e-mails zelf is de informatie overzichtelijk weergegeven en de inhoud makkelijk scanbaar. Ook deze neurotechniek draagt (onbewust) bij aan een verhoogde klanttevredenheid.

Authority
Als je iemand als autoriteit beschouwt, ga je graag op zijn advies af. Fietsvoordeelshop.nl is een van de grootste fietsenwinkels van Nederland. Zij staan bekend om hun grote aanbod A-merken, professionele werkplaatsen en vakkundige advies. Deze USP’s komen herhaaldelijk terug in de communicatie waarmee Fietsvoordeelshop.nl autoriteit uitstraalt.



Bekijk meer cases

Meer weten
over deze
case?

Neem contact op  »



Blijf op de hoogte met de OMG nieuwsbrief

VinkjeBedankt, vanaf nu houden wij je op de hoogte.



© 2024 Online Marketing Group B.V.             Algemene voorwaarden   |  Privacy








© 2024 Online Marketing Group B.V.

Algemene voorwaarden

Privacy