De Mazda CX-3

Een gepersonaliseerde kinetic e-mail met een dynamisch dealerblok

OMG is de vaste partner van Mazda Motor Nederland voor de inzet van emailcampagnes. Deze campagnes zijn ondersteunend aan de landelijke campagnes. Elk kwartaal worden er drie campagnes ingezet om traffic naar de website te genereren.

Zo ook voor de Mazda CX-3. Deze kleine SUV is door de ANWB verkozen tot meest waardevaste auto. En dat mag natuurlijk niet onopgemerkt blijven!

Mazda beschikt over een analyse van de doelgroep, deze profielen kunnen in de OMG database worden gematcht op basis van combinaties van postcode en huisnummer. Ook zijn deze profielen geselecteerd op basis van de 52 postcoderayons van de Mazda-dealers.

Kinetic e-mail

Tijdens deze Mazda campagne hebben we kinetic e-mail design toegepast. Een kinetic e-mail kenmerkt zich door meerdere interactieve elementen in combinatie met bewegend beeld. Hierdoor pakt de e-mail direct de aandacht en creëer je extra engagement bij de lezer. In andere woorden: waar u in een traditionele e-mail maar één interactiemogelijkheid heeft (via een link doorklikken naar een website) heeft u bij een kinetic e-mail de mogelijkheid om meer interactie met de ontvanger aan te gaan. Met behulp van bijvoorbeeld tabmenuutjes, sliders en carrousels wordt de lezer een browser-ervaring geboden zonder dat ze hun inbox hoeven te verlaten.

Een ontvanger beslist binnen drie seconden na het openen van de e-mail om verder te scrollen of weg te klikken, dit is het moment om de ontvanger te triggeren. Deze GIF-animatie begint donker en wordt steeds lichter, dit zorgt voor een onthullingseffect waardoor de aandacht van de ontvanger direct gepakt wordt. De hoofdtekst en CTA komen direct al goed naar voren als het beeld nog donkerder is.

GIF animatie

In deze campagne hebben we de mogelijkheid gecreëerd om de verschillende autokleuren aan te klikken. Hierdoor was direct zichtbaar hoe de Mazda CX-3 er uit ziet in de kleur naar uw keuze! Door het interactieve element wordt er extra engagement gecreëerd bij de ontvanger. De tekstlink “Bekijk alle kleuren” wekt nieuwsgierigheid op om te zien welke kleuren nog meer beschikbaar zijn.

Colorpicker exterieur

Door middel van verschillende tabjes hebben we de lezer de mogelijkheid geboden om het interieur te zien in de bekleding naar keuze. Als u vervolgens doorklikt naar de landingspagina komt u uit in de car configurator van Mazda waarin de juiste kleur en het interieur al klaar staat.

Colorpicker interieur

De e-mail is o.a. gepersonaliseerd met een dynamisch dealerblok. Hier wordt altijd de juiste Mazda dealer getoond op basis van het postcoderayon. Een welkome toevoeging met wel 52 landelijke Mazda-dealers.

Dynamic data

Resultaten

Er is een openrate behaald van maar liefst 25,9%

Deze kinetic e-mail campagne is gestuurd naar 50.000 e-mailadressen binnen de vooraf afgestemde doelgroep en behaalde gemiddeld een openrate van maar liefst 25,9% en een clickrate van 7,5%.

De gemiddelde leestijd van deze campagne was 7,4 seconden tegenover 4 seconden normaliter. Daarnaast heeft 33% van de mensen die geopend hebben de e-mail langer dan 15 seconden gelezen.

Op de landingspagina zijn er twee keer zoveel car configurators afgerond dan bij de voorgaande campagnes met het reguliere template.

Uitrol

Reminder non-opens

Reminder opens

In een geslaagde creatieve sessie gingen we samen met OMG op zoek naar manieren om onze campagnes effectiever te maken. Persuasive design, de nieuwste e-mail technieken en eerdere resultaten werden in de sessie meegenomen, met als resultaat een nieuw e-mailtemplate. Top om te zien dat dit zoveel meer betrokkenheid oplevert in onze campagnes! Mady Vink, Mazda

Meer weten?
Neem contact met ons op!

Neem contact op  »

Ontdek onze andere cases